#ookikhebmijnvmbodiploma campagne is gestart
De campagne #ookikhebmijnvmbodiploma is deze week van start gegaan. De campagne is deel van het gelijknamige (Bekijk ’t) project waarin vmbo-leerlingen interviews opnemen met iemand die een vmbo-diploma heeft gehaald en nu succesvol is in diens werk. De interviews worden via een QR-code gekoppeld aan posters die op middelbare scholen worden opgehangen en dat is de basis van de campagne.
De campagne #ookikhebmijnvmbodiploma laat zien hoeveel kanten je op kunt met een vmbo-diploma. Het is iets om trots op te zijn. Heb jij ook vmbo gedaan en ben je nu blij met wat je doet? Vertel het ons en wie weet maak jij deel uit van de volgende campagne!
#ookikhebmijnvmbodiploma is bedacht door Lucelle Comvalius en wordt door de vmbo-denktank omarmd en aangeboden als projectweek of lessenserie op vmbo-scholen. De campagne richt zich op vmbo-leerlingen, docenten, ouders en rolmodellen. De video’s zijn gemaakt door leerlingen van Yuverta West. De vormgeving is in handen van Lamiae el Hajjaji.
De vmbo-denktank stimuleert samenwerking binnen het cultuureducatieve aanbod voor het Amsterdamse vmbo en praktijkonderwijs. Dit initiatief van Poldertheater bestaat verder uit Foam, ICK Amsterdam, Museum ‘Ons Lieve Heer op Solder, ISH, Nowhere, MLO, KIEM Montessori, Cburg College, Yuverta Amsterdam West en Bekijk ‘t.