#ookikhebmijnvmbodiploma campagne update

#ookikhebmijnvmbodiploma campagne update

Untitled design (1)

Heb je de nieuwe posters en filmpjes van de campagne #ookikhebmijnvmbodiploma al gezien? Leerlingen van het Sweelinck College hebben hiervoor succesvolle oud-vmbo’ers geïnterviewd en gefotografeerd die supertrots zijn op hun vmbo-diploma. Zo spraken ze onder andere met kunstenaar Janne Igbuwe, make-up-artiest Alejandro Blijd en artiest Ella John.

In korte video interviews vertellen deze rolmodellen over hun tijd op het vmbo en over hun huidige werk. Daarnaast hebben ze advies voor (aankomende) vmbo’ers: “Heb vertrouwen in wat je al kan,” “Je bent er voor jezelf” en “Doe je ding!” Die motiverende quotes zijn niet alleen te horen in de video’s, maar ze staan ook op de campagneposters die de leerlingen zelf hebben gemaakt en die worden verspreid op (middelbare) scholen in Amsterdam.

Het behalen van je vmbo-diploma is iets om trots op te zijn en het biedt enorm veel kansen voor een succesvolle carrière. Dat is wat de awareness campagne #ookikhebmijnvmbodiploma wilt laten zien.

Heb jij ook een vmbo-diploma op zak, ben je succesvol in je huidige baan en lijkt het je tof om daar iets over te vertellen in een toekomstig campagnefilmpje? Mail ons dan via [email protected] voor meer informatie.

#ookikhebmijnvmbodiploma is bedacht door Lucelle Comvalius en wordt door de Denktank Cultuureducatie Vmbo & Pro aangeboden als projectweek of lessenserie op vmbo-scholen. De campagne richt zich op vmbo’ers, docenten, ouders en rolmodellen. De vormgeving is in handen van Lamiae el Hajjaji.